ENG. With Arnold render 5.1 (MtoA 3) was introduced aiToon shader, for 3d render in Toon-Style.

Before Arnold 5.1 it was possible to create render in toon-style with some tricks but with many limitations. With Arnold 5.1 everything is simpler and a bit more convincing.

Arvid Schneider in his channel dedicates an introductory video to aiToon shader analyzing the different possibilities.

Personally we think it is more difficult to make a 3d render in a cartoon style that a photorealistic and few, until today, are the animations that have convinced us (one of all Paperman of Dysney, where however the faces were drawn freehand).

ITA. Con Arnold render 5.1 (MtoA 3) è stato introdotto aiToon shader, per 3d render in Toon-Style.

Prima di Arnold 5.1 era possibile creare render in toon-style con alcuni trucchi ma con molte limitazioni. Con Arnold 5.1 tutto è più semplice e un po pìu convincente.

Arvid Schneider nel suo canale dedica un video introduttivo a aiToon shader analizzandone le diverse possibilità.

Personalmente riteniamo che sia più difficile fare un render 3d in stile cartoon che uno fotorealistico e poche, fino ad oggi, sono le animazioni che ci hanno convinto (una fra tutte Paperman della Dysney, dove però i volti erano disegnati a mano libera).

Link: MtoA 518 | aiToon | Introduction